Sunday, June 2, 2013

Brașovul văzut prin ochi de biciclistă




Pe când aveam 7-8 ani tatăl meu se chinuia din răsputeri să mă învețe să merg cu bicicleta fără acele nesuferite de roți ajutătoare, însă încăpățânarea mea nu a vrut să se lase mai prejos și a refuzat cu înverșunare această trecere de la bicicleta-prichindel la bicicleta-adult. În cele din urmă omul și-a recunoscut înfrângerea și a abdicat în fața copilei încăpățânate.
Înarmat până în dinți cu răbdare, fratele-leu s-a înhămat la a o învăța pe ghindoacă să pedaleze în voie, totul sub ochii părintelui ostenit după atâtea eforturi depuse în zadar. Rezultatul a fost unul demn de aplauze, copila încăpățânată a învățat să se dea pe bicicletă fără să mai aibă nevoie de asurzitoarele roți ajutătoare. Recunosc că îmi plăcea noul stil de a pedala, ba mai mult mi se părea distractiv, însă marea aventură nu a mai durat prea mult, încă vreo 2-3 ani și m-am lecuit de bicicletă. Nu o mai vedeam ca fiind interesantă și nici ca pe o provocare, dar toate astea până alaltăieri. Mă hotărâsem că este timpul să reiau prietenia cu bicicleta și mi-am spus că voi participa la Prima ediție SkirtBike Brașov, prin urmare am fost nevoită să fac rost de o bicicletă. Acele prime 10 minute în care am mers din nou cu bicicleta au fost precum dragostea la prima vedere. Dacă la început m-am sfiit și aveam oareșce emoții pentru a mă sui pe bestia-galbenă, în momentul în care am dat prima pedală am înțeles că noi două avem multe de discutat. Am trecut de la stări de beatitudine, la senzație de zbor, de plutire, la impresia că sunt stăpâna lumii, ba o pasăre călătoare pe cerul înalt, ori preafrumoasa Ileana Cosânzeana. Dar înainte de toate am simțit o incredibilă și liniștitoare senzație de libertate!
Plimbarea de vineri a fost una scurtă, de 10 minute însă am recuperat timpul pierdut începând cu ziua de ieri, 1 iunie, când am petrecut precum niște copii. Ne-am urcat pe biciclete (eu, Teo și Delia) și-am pedalat cât ne-au ținut picioarele, mergând pe străzi mai mult sau mai puțin aglomerate și populate de piciorul uman, am făcut slalom printre bipezi și mașini, am țipat de fericire cât ne-au ținut gurile, am râs isteric încât nu mai reușeam să mergem drept pe stradă fiindcă nu mai controlam îndeajuns de bine ghidoanele, am dansat în mers și am cântat. Am avut una dintre cele mai perfecte zile de 1 iunie din toți cei 23 de ani pe care îi avem. Și zău că a meritat fiecare secundă petrecută pe bicicleta galbenă cu minunatul coșulet negru.
De pe bibicletă, tot Brașovul mi s-a părut diferit, mai colorat, mai vesel, mai prietenos, oamenii parcă erau mai calzi, mai amabili, mai... umani. În concluzie, bicicleta schimbă perspectivele asupra lucrurilor, și mă bucur să descopăr o altă lume!
Aventura începută ieri se va continua și astăzi, pentru că ieri a fost doar un preludiu, ce este mai bun de abia acum va urma. De ce? Pentru că am avut ocazia să mai întâlnim și alte fete deosebite care se simt bine atunci când merg cu bicicletele, și pentru că astăzi vom merge la Parada Skirtbike.

Ne vedem acolo! :D


No comments: